Zpravodajství 2019 4.běh

6 - 7.den

15.8.2019 – čtvrtek
Drazí a milí rodiče, kamarádi a rodino,
skalinami se rozléhaly písničky táborských tanců. Všechny děti tancovaly podle vedoucích a pořádně jsme rozhýbali všechny svaly v těle. V dopoledních hodinách se po celém prostoru tábora rozmístily stanoviště, na kterých táborníci ukazovali svého týmového ducha, fyzické ale i talentové vlastnosti. Jak zvládají nátlak, stres a podobně. Po obědě následovaly oddílové činnosti. Každý vedoucí si vyvedl svůj oddíl z tábora a připravil si pro svoji mládež nějaké originální hry. Někteří měli bojovku podle fáborků, jiní stavěli domečky v lese nebo hráli různé týmové soutěže (např. Lovci perel). Po večeři následovalo kino, kdy se promítal druhý díl Úžásňáků.

16.8.2019 – pátek
den jako z deštného pralesa. Obloha pokrytá tmavými mraky, kapky deště a ponurá nálada. Všechny oddíly se nasnídaly. Mezi tím se den rozzářil. Vyfasovali jsem balíčky se svačinou, zabalili batůžky s pláštěnkami, pitím a pomalinku vyrazili natěšení na celodenní výlet mimo tábor. Po cestě nás však zastihla silná přeháňka. Nasadili jsme pláštěnky a schovali se pod deštníky vytvořené z větví stromů. Déšť byl stále silnější, ale lesní ochrana nás výborně bránila, že i tak jsme si mohli v rámci možností užít den ve volné přírodě. Po návratu do tábora si oddíly udělali odpočinkové odpoledne. Hrály se společenské hry, leželo se, nebo se koukalo na film. Před večeří se jídelna proměnila v herní plac, kdy děti hledaly podle seznamu požadavků lidi, které se k nim hodili a sbíraly jejich podpisy. Jedním z požadavků byl například: Najdi osobu, která mluví francouzsky. Děti se snažily a více se mezi sebou sblížily mladší i starší táborníci. Po večeři následovala známá vědomostní AZ kviz. Všechny vedoucí překvapilo, jak silné vědomosti nosí v hlavách naše Úžaděti.

Skaliny Skaliny Skaliny

4 - 5.den

13.8.2019 – úterý
Drazí a milí rodiče, kamarádi a rodino,
Počasí se nám už od rána kabonilo, země byla mokrá a všude byly louže. Dopoledne byli Skaliňáci se svými vedoucími. Hráli hry, sportovali nebo vyráběli. Po obědě probíhaly týmové hry. První z nich byla Vysvleč a převleč tričko, kdy celý tým stojí v řadě a vedoucí přetahuje přes celý tým velké triko a snaží se to zvládnout co nejrychleji. Hned potom následovalo hledání uloupených týmových vůdců, hrdinů, kdy Úžaděti za naprosté tichosti chodili kolem chatiček v malých skupinkách a naslouchali odpovědím na zaťukání na dveře. Pokud se ozvalo číslo shodné tomu jejich, mohli vejít dovnitř a připojit se ke svému vedoucímu. Celý den jsme po večeři završili kroužky (sportovní aktivity, karaoke, pletení náramků atd.)

14.8.2019 – středa
Konečně nás probudilo upřímně teplé ráno. Všechny nás to nabylo energií a společná taneční rozcvička to ještě podpořila. Po snídani hned naběhly týmové hry. Dones pití, zpívej a maluj, kdy děti běhají k vedoucímu, hodí kostkou štěstí a plní úkol, přiřazený k danému číslu. Skaliňáci předvedli opravdu brilantní výkony. Po soutěži přišla výroba letadel na letecký den. Zdá se to jako jednoduchá věc, ale je opravdu oříšek vytvořit letadlo, které opravdu letí, a ještě dobře vypadá. Po startu letadel z balkónu hlavní budovy to měla dvě z nich i hned po přistání spočítané. Úžaděti jásaly a podporovaly svoje týmy. Velký úspěch sklidila hra trezor, která se konala před večeří. Náš nepřítel pan M, nechal po dopadu letadla otevřený trezor a my konečně mohli zaútočit a okrást ho o některé z jeho bohatství. Naneštěstí jeho komplici byli stále v pohotovosti a všechny mince bránili. Děti běhaly pro mince a praktikanti je vybíjeli míči. Když byly zasaženy, musely svoji kořist zahodit a přišly o svůj život v podobě víčka od plastové lahve, které získal v dopolední kreativní hře. Po večeři následovala diskotéka v duchu 80. let. Slyšeli jsme Michaela Jacksona a podobné hity této doby.

Skaliny Skaliny Skaliny

1-3.den

10.8.2019 - sobota
Drazí a milí rodiče, kamarádi a rodino,
v sobotu ráno jsme Vám odvezli vaše drahé miláčky do našeho tábora a na několik dní je přeměnili v naše úžasné Skaliňáky. Po příjezdu jsme nikoho nenechali ani vydechnout a děti se vrhli do záhady ztraceného vedoucího. Vyluštili jsme rébus, našli tajný klíč a vysvobodili jsme uvězněné vedoucí z chatiček. Po obědě jsme už zařizovali naše nové bytové komplexy. Vybalili jsme je, uklidili, srovnali, co je potřeba a vyrazili na prohlídku k paní doktorce. Čas rychle plynul a den nám už zavíral očka. Po večeři, když se setmělo, se rozsvítila naše Hollywoodská hala a projektor zažehl na zeď film Úžasňákovi 1, aby všechny děti, znalí i neznalí, se dostali do děje našeho táborového tématu.
Úžaděti, vítejte na skalinách! Úžasňáci potřebují Vaši pomoc!

11.8.2019 – neděle
Drazí a milí rodiče, kamarádi a rodino,
ráno zakokrhal kohout ze vzdáleného statku a všichni Skaliňáci se probudili do slunného rána. Rozproudili jsme svá těla, umyli se a vyrazili na snídani. Během dopoledne se Skaliňáci se svými vedoucími zúčastnili několika mini soutěží, abychom otestovali jejich schopnosti. Jednalo se například o střelbu z luku, skákání v pytli, či hod na terč. Všechny tyto mini hry byly důležité na odpolední casting, kdy děti konečně zahlédli a seznámili se s rodinou Úžasných a jejich známými. Všichni superhrdinové pomalu vytvořili své týmy a ukázali, co v nich opravdu je. Pět vytvořených týmů, každý v čele se dvěma hrdiny, si zabrali své základny a začali tvořit týmové symboly (vlajky, pokřiky, talismany). Celá odpolední hitparáda byla oslavena první diskotékou.

12.8.2019 – pondělí
Malé dešťové kapky nás probudili, když narážely do oken. Dopoledne jsme poznávali nové hrdiny, které ještě ani kinová plátna nespatřila. Viděli jsme nespočet nových schopností a Skaliňáci museli každého nového hrdinu pojmenovat. Všechny oddíly se po poledním klidu, kdy byl poprvé slavnostně otevřen náš úžabufet, rozdělily do týmů a předvedly své vlajky a ostatní symboly, bohužel byly uloupeny zlým záporákem panem M a jeho kumpány. Týmy byly nuceny je objevit podle indicií a získat je zpět. Před večeří probíhalo finální seznamování v oddílech a různé společenské hry. Dnešní den nám provázelo nepříjemné počasí, ale ani to nás nezastavilo. Večerní televizní soutěž Kufr se vrátil mezi nás na Skaliny a sklidil ohromný potlesk!